Monday, September 14, 2009

Weekend

Assalamualaikum n selamat pagi....

smlm aku kluar pi jejalan carik kueh / kerepek2 kat shah alam...
pegi ape name ntah...
jualan rambang kot klu x silap...
tp kat seksyen 13...
gerak dari umah kol 8...
sampai situ dlm 8.15...
giler ramai umat manusia kat situ...
sume parking kat area stadium shah alam tu full..
penoh giler...
x cukop dgn tu tepi2 jalan utama pn full keta parking...
tmasok parking giant n tesco extra desekitarnye...
mmg ramai la manusia2 kat tempat tu smlm...
pusing punyer pusing dptla parking...
itu pn ade la dlm stgh jam...
zzzzzzzzzz....

setel beli n blah kat situ pegi ke pusat akuarium kt shah alam...
aku x ingat plak ape ke name sbnrnye tempat tu...
dia kat sblh wet world...
saje nk singgah situ...
asalnye nk beli ikan...
bkn ikan tuk dimakan ye...
tp tuk dibela...
ikan tuk dimakan sile pegi ke pasar...
sampai situ kol 10...
bajet dia bukak kol 10...
tgk pintu masok dia kejap bukak kejap tutop...
aneh gak neh...
jam dh tunjok kol 10 apsl x bukak teros pintu masok dia??
tgk2 board kat depan tuh dia bukak kol 11...
zzzzzzzzzzzzzzz.....

ade sejam lagi neh...
pi la isi minyak dulu...
topup touch n go...
then byr bil enpon aku...
bulan ni agak tinggi penggunaan enpon aku...
total kene byr 245 hengget...
giler ahhh....

setel sume pi balek kat akuarium tuh...
masok tgk2 ikan2 yg ade kat situ...
byk la ikan...
bkn stakat ikan...
ketam pn ade...
udang pn ade...
kure2 pn ade...
labi2 pn ade...
eh mcm2 la...
ikan duyong je xde...

pastu pi bhgn display...
yg ni display je...
bkn tuk dijual...
ikan2 yg dia display super besar sumenye...

x byk pic yg aku bley kongsikan...
coz x cukop kodak...
cheit alasan je tuh...
maseh pakai kamera yg gune negatif ke??
heh sbnrnye aku amek pic ikan2 yg menarek perhatian aku je...
yg laen2 sorry 2 say la...
kureng bminat...

ok back to story...
ni ikan itek harimau....
Photobucket

Photobucket

Photobucket

knp name itek harimau??
jgn tanye aku...
tanye la org yg bg name ikan tuh...
tp klu ikot secare logiknye...
mmg patot pn ikan tu dpt name itek harimau...
coz mulot dia mcm itek...
sebijik mcm itek...
then bdn dia plak ade belang mcm rimau...
mayb dari situ la kot dia dpt name...


ok next ikan boye...
brutal beb ikan ni...
berenang2 penoh bgaye...
ahhahahaha....
Photobucket

Photobucket

Photobucket

ikan ni walaupn x ensem...
tp dia macho...
berenang2 gagah perkasa dgn gigi2 yg tajam...
tp still x bley lwn taring aku...
wakakakakakaka.....

ok yg seterosnye ade name boye gak...
haih femes betol name boye neh...
ok pekate aku tunjok satu pic dulu...
pic ekor dia...
korang teka natang ape neh...

Photobucket

sorry la klu pic kurang memuaskan...
coz aku pakai kamera murah je...
kamera enpong je...
laen la klu kamera power n mahal...
konpem cantek...
cheit...
mcm la ko pandai pakai kamera mahal...
klu bagi kamera mahal pn bkn ko pandai setting...
ko main snap je gak...
ahhahaha....
zzzzzzzzzzz

sorry iklan jap td...
dh dpt teka??
x dpt teka lg??
meh aku letak lg pic...
Photobucket

nmpk x mane natang tuh??
dh bley teka dah??
klu dh bley teka korang mmg hebat...
yg mane x dpt teka tuh bkn korang x hebat...
tp kualiti pic yg ntah hape2 ntah...
betol x??
heh...
byk la ko...

ok pic tu sbnrnye pic kure2 boye...
tp bg aku la kan...
ni bkn kure2 boye...
tp kure2 dinosaur...
aku tunjok kat adek aku pic ni pn dia kagom...
dia kate ni dh mcm raksase dlm citer otromen...
wahahahahahahahaha.....

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

tu je pic yg ade...
nk snap lebey2 xde mood coz silau...

owh lupe plak tujuan sbnr aku dtg kat tempat tuh...
sbnrnye aku nk beli ikan ni...

ikan guppy...
beli dlm sepuloh ekor camtu...
pastu letak kat ruang tamu umah aku...
bseri sket umah..
ahhaha...

tp time nk beli tuh sumenye male...
female xde...
rase mcm x best la plak kn klu beli male je...
kang ikan2 tu jadi gay plak kang...
ahhahaha....

disebabkan xde yg female so cancel la dulu nk membeli...
sblm ni tgk ade...
smlm xde plak...
dh ade org borong ke sume yg female...
haih entah la...

setel je teros pi kedai letrik plak...
huii byk betol tempat aku pegi time2 pose neh...
mcm x pose plak wakakakakaka...
2 kedai je survey...
malas nk survey tempat laen lg...
coz penat sbnrnye...
mlm sblm tu aku x tido sbnrnye...
melayan tenet sampai ke pagi esoknye...
so smlm tu aku dh mmg ngantok giler2...
siap saket pale lg...
ahhahaha....

pi kedai letrik beli mesen basoh...
setelah sekian lamenye...
baru semalam aku beli mesen basoh...
zzzzzzzzz...

aku beli mesen basoh otometik...
brand toshiba ape model number ntah...
x ingat la plak...
pdhl x amek tau pn model ape...
beli yg muatan 6.5kg je...
tu je yg termampu...
nk beli lebey2 mahal la plak...
duet tgh nk pakai neh...
reger mesen tuh 660 hengget je ye tuan2 puan2...

dia kate nk hntr petang nanti...
aku sampai umah dlm kol 2...
mate dh heavy giler dh ni...
mcm ade pemberat 2-3 tan kat kelopak mate aku...
tunggu2 punyer tunggu xde plak org tu call nk hntr...
klu bley xmo tido...
coz takot klu2 org kedai tu call aku x sedar...
maklom la x tidor lebey 24 jam dh...
33 jam to be exact...
tunggu punyer tunggu last2 aku terpadam gak...
tau2 dh gelap je pandangan aku...
hehehehe....

naseb baek gepren aku call dlm kol 6 lebey...
klu x mesti hanyut teros...
dh nk berbuka dh...
nk pi bazar x sempat dh ni...
konpem2 makanan dh abes...
so aku goreng nugget je la...
tgk enpon, org tu xde call lg...

x lame pastu baru la dpt panggilan...
dia ckp pas berbuka baru dia hntr...
dlm dekat2 kol 8 camtu...
cheit...
klu aku tau awal2 lg aku dh tido...
wat penat je aku tunggu...
cheit pdhl mmg ko dh tido pn...

smlm test tuk kali pertame mesen basoh tu...
ok puas hati...
cume water intake je prob sket..
tp tu bkn masalah besar...
its just aku xde saiz hose getah yg bersesuaian...
balek keje nanti la baru carik...



huiii rasenye ni la entry yg paleng pjg spjg aku maen blog neh...
pd yg rajen bace...
tahniah la...
pd yg malas membace...
slamat bjaye la bace sampai habes...

sekian wat mase neh...

0 comments: