Monday, April 26, 2010

Tokei kedai game

Dialog suatu ketika dahulu...
dahulu x dahulu sgt lah...
agak baru gak lah....

Kejadian berlaku kat kedai game versi "Jack Sparrow"...

Tengah aku belek2 file cd game pc...

Tokei: Ye incek...mau cari game ape??
Aku: Xde pe...saje tgk nak carik ilham...

10 menet kemudian...
tokei tuh dtg lagi...
mayb dia sangka aku x tau nak wat pilihan kot...


Tokei: Haa ini game balu....(sambel menunjokkan title Assassin Creed 2)
Aku: Dah ade neh tokei...wa donlod je...
Tokei: haa yg ni mesti lu belom ada punya...(dia tunjok game Mass Effect 2)
Aku: Ni pon wa dah donlod...

pas lebey kurang 6-7 title game dia tunjok...
Tokei: Haiya...lu suma suda ada....apa yg lu tadak??
Aku: Itu pasal wa mau cari game ape yg wa tadak...

Then tokei tuh tunjok Alien vs Predator...<----16GB installation files...
Tokei: Haaa ni konpom lu tarak donlod sebab saez manyak besar....
Aku: Ni pon dah donlod....

Teros berkerot muka tokei tuh coz aku dah donlod....
ye la 16GB tuh...
adela lebey kurang 4 keping DVD....
worth dalam 40 hengget tuh...

Tokei: Haiyaaa lu suma suda donlod...lu pakai internet apa??
Aku: pakai screamyx je...512kb/s...
Tokei: lu tipu aaa...
Aku: betol la tokei... wa on 24/7 pc wa...plus in 24 hours wa boleh donlod 1-2GB...sebulan adela dalam 40-50GB...
Tokei: Haiyaaa kalau ada 10 olang mcm lu aaa... waa konpom bengkrap...

Then aku pon teros blah...
kecewa aku xde game2 yg menarek tuk di donlod...

kesimpulannye aku saje dtg kedai game tuh bkn nak beli cd....
nak cari title yg best tuk didonlod...
tp malangnyer xde...

tuk movie pon selalu gak aku wat camtu...
esp versi "Jack Sparrow"...
dialog pon lebey kurang je dgn tokei kedai game...
zzzzzzzzzz......

4 comments:

baya said...

whahaha macam aku pernah dengar ja sekerip tokey tu...yg best kalo muvi tu siap leh lawan lagi..ni mana clear lagi maa..lu jgn tipu la wa tau laaa

Ayap said...

x payah banyak sangat download...gua nak main game on9 asyik lagzzz~

ape kate ko p bli guitar pc untuk Guitar Hero.. semalam gua anggap keyboard lu sebagai gitar. hampeh key config terlabik.

jijie said...

ooo...itu mcm ka...aku pon ader penglaman mcm tuh jugak. mcm nieh citer dier:
Tokey: Angkat nie cd game, best ma.
Aku: best ker...jap lagi la..survey dulu..
Lepas 20 kali tnyer, dier pon fedap...
Tokey: Apsal lu x nak angkat? (nada kecewa)... See More
Aku: MAU angkat la nie! (nada marah) Sumer game nie best. Tpi boleh play kt ps2 kan? sayer amk yg nie la. baper?
Tokey: Ini pc punyer cd game la mangkuk kedaun... (nada syahdu - aku nampak tokey tue, tgn sebelah pegang penyapu dengan erat)
Aku: salah kedai ka. sory ma. x sengaja. hihihi...aku blah trus

Dark-Emperor said...

baya - ko pon same eh...dulu aku siap jadi supplier tuk anime Naruto kat kedai cd jack sparrow...

ayap - pekate ko sumbang sket duet tuk beli gitar tuh...

jijie - eh ni citer aku ke citer ko...wakakakakaka....