Sunday, July 11, 2010

New Thing

Semalam aku telah berjaya...
membelikan diri aku sendiri....
sebuah monitor LCD baru...
yeahhhh...

Seperti yg ramai sedia maklom....
LCD kesayangan aku dah rosak....
dah 4-5 tahon dia bertugas dengan jayanye...
2 bulan lepas dia dah tak mampu menjalankan tugas lagi....

Hantar pi sepital...
charge yg dikenakan 200 lebey bagi mengubati penyaket dia...
dayyyuummm....
tambah sket dah bley dapat monitor baru...

ni la dia monitor yg telah berkhidmat dengan jayanye selame 4-5 tahon...


samsung 740n 17"
dulu beli dekat 700 hengget tu reger dia...

sepanjang peninggalan dia coz x dapat berkhidmat...
aku terpakse pakai ni dulu...


monitor CRT 17"...
gilerahhh....
memang agak menyeksakan mata...
then spacing yg dia amek bapak la besar...
dah la meja aku kecik je...
2 bulan lebey gak lah aku bertahan dengan monitor neh...
and guess what??
bil letrik aku naek gak dalam mase 2 bulan neh...
dayyyuumm...

semalam pas keje pi keluar teros...
carik monitor...
bajet nak carik 18" nyer LCD lah...
coz tgh bajet2...
sekali tgk LCD 20" beza dalam 50-60 hengget je...
ape lagi...
teros angkat la yg 20" punyer...
tgk2 reger 22" memang luar bajet lah...
coz kene tambah dalam 100 lebey hengget lagi...

ni monitor yg aku beli...

Samsung B2030 20"...
agak berpuas hati lah...
terang pon terang...
clear...
contrast 50K:1...
then dia ade intelligence smart size...

amende tuh...
kire kalau macam gambar, movie or games...
yg jenis bukan widescreen...
dia akan ikot saez asal...
sesetengah monitor pic tuh dia akan teros stretch...
tu yg nampak org dalam gambar cam gemok n pendek...

haaa ni contoh bergambar yg mudah....

nampak LCD yg kat belakang tu...
bola dia stretch...
bukan saez imej sebenar...

maen game pon ok...
test kat NFS Most Wanted...
xde la nampak kembang semacam je keta aku...
haha...