Friday, May 8, 2009

InsyaAllah....

Assalamualaikum n slmt menengahkn hari....

Pic kita pd hari neh...


tu dia pic pc aku lagi...
tp boleh ke consider sbg pc??
mane cpu??
haaa cpu yg aku syg bangat tu tgh dioperate...
sbhgn isi dalam dia tgh ditransfer ke jasad baru...
ini kerana aku telah jual organ2 dalaman dia pade org laen...
so skrg neh laptop aku la jadi pc aku spt dlm gmbr...

ape aku nk membebel eh hari neh...
aku sbnrnye cukop x puas hati la..
x puas hati dgn org yg slalu guna insyaAllah...
dgn sesuke hati...
maksud insyaAllah ni dgn izin Allah...
silela fahami betol2 kalimah ni baek2....

ape yg aku pasan..
ramai yg slalu salah guna kalimah ni...
kbanyakannye guna kalimah ni mcm nk melepaskn diri...
dari suatu janji or tanggungjawab...
wadafak!!!
kdg2 ade gak yg beranggapan penggunaan kalimah ni...
sebagai bukti yg kita x yaken pade diri sndiri dgn janji2 or tanggungjwb....

bile kite sebot insyaAllah patot2...
kita berusaha bsunggoh2 tuk kotakn janji...
penggunaan kalimah ni bkn la tuk melepaskn diri...
or wat sesuatu dgn sambel lewa tuk kotakn janji...
ramai yg slalu ckp camni bile suatu janji x dikotakan...

"ade aku ckp janji ke?? kan aku ckp insyaAllah"
fakoff la pd org tsebot bg aku...
ko sebot insyaAllah tu dh dikira sbg janji la bodoh...

bg aku baek ckp janji je dari sebot insyaAllah...
klu dh agak2 mcm x yaken pd diri..
x payah la gunakn kalimah tu...
ni x, mcm ko seolah2 anggap perkataan janji tu lebey agong dari kalimah...
insyaAllah...

akherkate...
fahamilh maksod istilah insyaAllah...
dgn faham sbnr2nye faham...
rasenye x cukop lg tu...
bkn sekadar faham...
tp tolong la hayati maksud kalimah tu...

lafazkn kalimah insyAllah dgn kesedaran...
bahawa kita hanyalah hamba Allah...
kite x mampu nk memikul suatu tanggungjwb...
tanpa keizinan Allah SWT...
tp klu sebut n dari awal amek sambel lewa je..
suatu perkara yg dijanjikn...
mmg patot kene pukol ramai2....
ahhaha....

klu rase2 mcm tlalu sukar tok kotakn janji ko tu...
ckp la x pasti...
or ckp aku x janji ape2 tp aku akan cuba sebaek mgkn...
sekurang2nye org yg ko janjikn tu...
xde la terase or saket hati bile janji tu ko x kotakan...

haih entahla...

0 comments: