Monday, June 15, 2009

where's my %&@*(%$ salary??

Assalamualaikum n slmt pagi....

hari ni dh 15hb...
dh separoh dari sebulan dh neh...
tp gaji blm masok...
kasihan sunggoh aku neh...

Kalau gaji masuk lambat?
Apakah kesan2 nyer terhadap diri kita
waima negara kita.
Kita dan negara kita akan semakin mundur.
Mundur? Apa tu?

Mengapa negara mundur jika gaji masuk lambat?
Mengapa?

bile gaji lambat...
kite jadi malas...
bygkanla klu kemalasan bleluasa dlm diri...
telefonis xnk angkat phone...
andai ade kebakaran...
tp telefonis malas angkat...
or lmbt2 angkat...
maka kebakaran blaku dgn jayanye...
maka secare x langsong...
negara jd mundur coz byk kebakaran..
eh bley ke camneh??
ahhaha...

lg satu xde perniagaan dijlnkn...
why???
coz xde duet...
negara yg maju diukor dgn transaksi perniagaan...
bygkn klu sume gaji lmbt...
make xde sape kluar masok pasaraya besar...
mcm giant, tesco, jj n sbgnye...
bkn la lgsg xde..
ade la sket2...
tp xde la ramai mcm slalu...
scare x lgsg sykt2 pniagaan smaken merundum...
ramai pekeje akn dibuang...
coz x dpt byr gaji...
dasat tuh...
disebabkn org laen gaji lmbt...
org laen plak kene buang keje...

Kenapa isu ini dibangkitkan? Kenapa?
Adakah aku salah sorang mangsanya?
Hahahahaaa…

Satu lagi, kalo gaji lambat, buat keje lambat2 boleh tak?
cth mcm wat email...
patot2 dlm 5 menet je nk setup user baru...
tp aku delay 2-3 hari...
kah kah kah...
tepon kat meja neh pn kdg2 je aku angkat...
klu rajen aku angkat...
klu x rajen aku wat dono je...
bley x klu camtuh??

haaa ni sume gara2 ekonomi x brp bagos...
member aku prnh ckp kat aku awl tahon lepas...
yg suku pertama or suku kedua 2009...
ekonomi agak terok...
sampai la awal 2011...
dia cakap awal 2011 ekonomi kmbali gagah pkasa...
ahhaha...

0 comments: