Wednesday, August 19, 2009

Interview

Smlm aku pegi interview gomen kat putrajaya...
interview tuk jawatan yg x hebat mane...
jawatan technician je...
gred 17...

pagi tu siket punyer awal la aku gerak...
semangat neh nk pi interview...
kol 6.45 dh btolak dari umah...
kol 7 sampai putrajaya...

sampai2 duk lepak dulu...
sap rokok n tgu member pempuan sorg lagi nk sampai...
dia lagi semangat!!
btolak dari umah kol 6 pagi tuh ahha...
x tau la dia btolak dari shah alam or kole selangor...
x lame aku sampai baru la dia sampai...
then bgerak la kiteorg nk pi interview...
pastu kiteorg confuse jap...
x tau mane bgnan yg nk pegi...
coz kat komplek c tu ade 3 bangunan klu x silap aku...
teros langkah kiteorg terhenti carik sape2 yg tau interview kat ne...
baru je nk toleh blkg...
ade sorg awek neh sergah aku...
hah rupenye2 member aku gak dari kole selangor...
skali dia pn pi interview gak katenye...
naseb baek dia ade...
coz dia tau katner interview tu dijalankan...
mane dia tau??
coz sblm ni dia pernah interview post yg same thn lepas...
tp x dpt..
thn ni dia cube lg...

masok dewan interview kol 7.30...
skali daftar kol 9 lebey...
adehhhh....
mane x nye...
urusetia time tu x maklomkn pn suh letak surat panggilan kat kaunter...
klu kiteorg x tanye mau kol 11 or 12 x daftar lg wakakakakaka....
so kesudahannye kiteorg dpt no giliran yg agak last...
coz ade gak segelintir lg yg same mcm kiteorg yg x tau nk kene submit surat panggilan...

dari 7.30 tuh dekat kol 12 baru la sampai giliran aku...
time tuh bdn aku dh menggegel2 dh...
bkn menggegel sebab nervous...
tp menggegel menahan kelaparan...
dari pagi x makan ape...
huhuhuhuhuhu....

time interview tuh dia tanye mcm2 la...
soklan yg berkaitan dgn komputer...
alhamdulillah la coz dpt jwb dgn lancar...
eventho otak aku time tu ingat nk mkn je...
ahhaha...

pastu penginterview tu pelek...
cukop pelek la bg dia bile dia tgk resume aku dgn sijil2 aku...
dia tgk aku ade diploma...
pastu post aku skrg IT Exec...
nape plak tetibe aku apply jawatan technician...
aneh ni nk turon jawatan...
ahhaha....

aku goreng je la pape yg patot...
yg penting aku nk keje gomen...
klu kampeni skrg susah sket...
gaji sntiase x menentu...
mcm skrg neh..
aku maseh blm dpt gaji lagi tuk bln lepas...
sedey x??
huhuhuhuhu...
skrg pn hidop dgn duet tuk kawen...
nanti dpt gaji topup balek...

aku nyer interview kejap je...
coz aku dpt jwb sume soklan2 dia dgn lancar...
sampaikn interviewer tuh suh aku stop explain pjg soklan yg dia bg wakakakaka...
dia kate tuk setiap org peruntukan 15 menet je...
ahhahaha....
15 menet x cukop bg aku...
ade sesetengah bilek interview yg lebey 15 menet...
dekat sejam pn ade...
giler ah...

hmmmmm...
harap2 aku dpt la keje tuh...
doa2kn la ye kejayaan interview aku tuh...
eh nanti la aku sambong...
mau balek suda...

eh lupe plak...
x bley balek dulu...
gepren aku ajak jogging kat tasek hari neh...
haih malasnye nk jogging....
adios...

0 comments: