Saturday, August 22, 2009

Niat puasa

Hari ni bermulanye 1 ramadhan...
hari pertama n bulan berpuasa bg umat Islam...
ade mende yg aku nk kongsi bersame...
mende neh aku nk wat smlm...
tp kebizian hidop aku membantotkan hajat ku ini...
pade pagi yg hening ni aku nk tepek niat puase n buka puase...
tentu ramai yg agak2 terlupe camner nk niat puasa kn??
klu ingat pn mesti ade yg teragak2 samada niat tu betol or x...<---bckp psl diri sndiri ahhaha...
meh aku tepek sket...

Niat Puase...


nawaitu souma godhin ‘an adaa i, fardhi syahri ramadhaana haadzihis sanati lillahi ta’aalaa
(klu x nmpk sile klik pic tu tuk zoom ye)

Doa Buke Puase...


allahumma laka somtu wa bika aamantu wa ‘alaa rizqika afthartu birahmatika ya arhamarrohimin

kay, dikesempatan ni...
aku nk ucapkan selamat menjalani ibadah puase kpd sume pembace2 blog aku yg beragame islam...(cheit mcm la ramai yg bace blog ko)

0 comments: