Tuesday, June 22, 2010

Bukit Malawati

ok citer last 2 days again...
but venue tempat laen...
kali neh kat buket malawati plak...

saje je bawak wife aku pi buket malawati...
coz seumo hidop dia tinggal kat selangor x pernah lagi jejak kaki kat situ....
so pade hari tu aku bawak la dia pi sana....
kali neh kiteorg naik tren...
ke trem??
entah aku sendiri pon x tau ape name sebenarnye...
ok charge yg dikenakan naek mende tuh 3 hengget....
kanak2 kalau x silap aku singgit kot...
x ingat plak....
aku cube tuk beli tiket kanak2....
nampaknye akak kaunter tuh x terpedaya dgn rupa sahsiah diri aku...
hmmmm....

ok ni pic mende tren/trem yg aku naek...
ok kalau sebelom neh aku cakap wife aku x pernah jejak kaki ke buket malawati...
kali neh aku plak x penah naek natang oren neh selame aku duk kat kole selangor neh...

malas nak taep banyak...
coz tgh saket tengkok neh...
so aku tepek pix je la without caption etc etc...

Ok yg muzium neh siyes aku x tau bile start bukak....
pestaim gak aku masok kat dalam itu hari...
quite ok gak lah....
maybe perlukan sket tambahan isi dalam muzium baru gempak sket kot...
ok next piktahhhh....

rupe depan muzium dari luar....

ok yg atas tuh sekolah aku....
dah 8 tahon x jejakkan kaki kat situ...


penghuni tetap buket malawati...

setel sume kat buket malawati...
natang oren tu bawak kiteorang plak ke taman ikan air tawar...
betol2 sebelah taman alam...

ok 2 pix kat atas x baper nak cantek...
coz aku snap taim tren/trem tgh bergerak puseng2 setempat...
dengan kadar halaju 15km/j...

kat dalam taman ikan air tawar plak bagi aku boleh lah...
yg neh betol2 perlukan banyak improvement...
barula bley wat rase org nak datang lagi...
wat mase sekarang aku x merasekan mcm nak pi lagi tempat tuh...


1st of all kolam neh perlukan pembersihan...
siyesly x nampak ape...
kalau air berseh n jerneh mesti best tgk ikan2 yg ade kat dalam tuh...


yang dalam akuarium plak ok lah...
cume perlu pelbagaikan lagi n letak tag nama ikan bebetol...
plus ade la sekor dua ikan yg aku pasan dah mati...
agak mencacatkan pemandangan lah...


ok tuh kawasan lapang kat belakang....
kalau kat situ letak kandang kuda pon ok gak rasenye...
then wat lah tunggang kuda for public...
sekurang2nye ade income sket tuk taman neh n bley naek tarafkan lagi taman...
gempak x idea aku...
wahhahaha...

oklah takat neh je....
next entry mende yg paleng best tuk aku n wife aku...
sekarang mau relax2 dulu sambel silangkan kaki tgk tee vee...

all pic taken with cokia 5800...
sori kalau kurang memuaskan hati...

0 comments: