Thursday, June 3, 2010

Ubah Gaya Hidup



wahahaha...
giler x bley blah video neh...
tp memang ade betol pon video tuh...
org tu senang la cakap ubah gaya hidop ubah gaya hidop...
dia punye gaji sebulan dekat sama dengan gaji setahon kebanyakan pendudok mesia...
tu x campor duet2 sampingan dari kiri kanan atas bawah depan belakang lagi....
ahhaha...



tp memang siyeslah...
aku sekarang ni pon tgh nak ubah gaya hidop...
keta aku tu pon tgh dalam cadangan tuk dijual...
or just tolak kat sape2 je...
kire sambong bayar je...
tgk la nanti camner...

then aku dah xde makan lunch lagi dah kat opis...
dah 2 bulan aku membiasekan diri x makan lunch...
maklomlah pose dah nak dekat...
kene get ready...
kadang2 tu ade gak la lunch...
tu pon boleh dikira dengan jari sebelah tgn je dalam sebulan...
coz bini aku ajak kluar makan...
kalau x aku stay ofis je...

astro pon dalam cadangan nak potong pakej2 yg laen...
biar tinggal yg basic je....
knp x potong teros??
sebab tv aku x bley pakai antenna...
nak beli tv baru tu perlukan duet wooo...

even pc aku sket demi sket downgrade...
paleng ketara sekali monitorlah...
wa pakai monitor CRT beb...
giler 90's la...
LCD aku rosak...
so kene la pakai CRT...
nak beli baru pakai duet lagi...
kene kumpol 3 bulan tanpa makan minom baru bley dapat beli baru...
tp yg x bestnye sejak pakai CRT neh bil letrik aku naek...
dem...
dah la display x sharp...
menyaketkan mata...
pastu power hungry plak...
dem....

even rokok pon aku dah kurang....
kalau dulu belanja rokok dalam 8 hengget 2 hari...
sekarang 3 hengget 3-4 hari...
harap2 teros xde perbelanjaan/peruntukan tuk rokok lagi dalam mase terdekat...
kene kuat semangat neh...

camnerpon rasenye2 aku perlukan jugak kenaikan gaji...
at least rm300...
dah setahon setengah keje...
xde perubahan gaji...
zzzzzzzzzzzzz....
aku dah mintak dari pehak2 yg berkenaan...
tp still xde jawapan...
xpelah aku tunggu je...
tp kalau ade sape2 yg sanggop hire aku lebey dari sekarang memang aku cabot lah...
insyaAllah ade la kot rezeki aku tu nanti...
bile nak sampainye aku x tau lagi...
tp berharap rezeki tu sampai sebelom "org baru" sampai dalam family aku la... :D
kalau x saket beb...

sekarang pon tgh cari keje part time...
stret direct pi keje pas keje official...
kire dari kol 6 sampai 10 la...
ye la nak cari duet tambahan...
mane cukop gaji bulan2...
so kene cari duet extra lah...
setakat neh ramai gak yg offer keje sambilan...
keje sambilan la sgt...
rata2 member perkenalkan MLM...
awal2 aku cakap fuck-off...
mane de org keje kene keluar duet bg kat org so called majikan...
gila ke hape??
deposit sebagai modal beli barang??
heh baek beli direct teros dari tenet...
jaoh lagi murah...
fuuuuu...

thats why awal2 aku tolak pelawaan MLM neh...
esp head hunter...
lagi saket dari senang adelah...
kalau betol senang pon...
duet yg dapat tu x berkat sebenarnye...
unless kalau betol2 jual barang...

tp sape yg nak beli pon kalau dah reger dia 2-3 kali ganda lagi mahal dari market...
gila ke ape...

ah aku dah melalot jaoh dah neh...
dah malam neh...
ok la calo dulu...
selamat tido sume...

sekian...