Sunday, August 29, 2010

Today's life...

dah lame x citer kehidupan seharian aku kan??
entry kali neh aku mau citer....
(suara dibelakang: boooooooo boooring~~~)

okeh hari neh start aku duk sengsorang kat umah neh....
sampai la hari selasa nanti...

knp??
sebab bini aku balek kampong...

almaklomlah tahon neh raye pertama kiteorg...
dia kene follow aku balek johor...
berjauhan dgn family dia kat sabak bernam sana...
so aku bagi la dia peluang bermanja-manja dgn mak....
sebelom raye menjelang tiba...

nape aku x follow sekali???
sebabnye esok aku keje....
wife aku coti sok tu yg dia balek kampong stret sampai selasa...

nape aku x amek cuti???
huii kalau kat kampeni lame konpem2 aku cuti dah...
kalau cuti dah habes pon aku amek unpaid leave...
sebabnye cuti satu hari xde efek sgt la kat gaji....
kat kampeni baru neh maseh dalam probation...
so kalau cuti kire unpaid....
n cuti kali neh bagi efek besar kat gaji...
terase la gak kekurangannyer....

so kesimpulannye nak x nak terpakse la hidop solo tuk 3 hari 2 malam...
huhuhuhu baru beberape jam dia keluar umah aku dah terase ketidakwujudan dia....
dayyyuummm....
tuk hari neh dah baper kali dah wat video call...
seb bek kat sabak bernam ade 3G....
(woooiii org laen pon ade bini gak tp xde la cam ko neh...)

agak berbaloi lah....
setengah jam video call dalam 5 hengget je kredit aku dimakan...
mebi sebab no wife aku dalam 20 frens n family la kot...
coz sebelom tuh aku call pakcik aku dalam 4 menet camtuh...
2 hengget lebey gak la habes....

awat call pakcik sampai dekat 5 menet???
sebabnye aku nak bertanye sket hal pasal kopita....
ntah camner aku bley wat kesilapan besar tadi...
aku salah format partition....
daayyyuuummm....

ekceli aku nak format drive F (Local Disk)...
sekali terformat drive J plak (Misc)....
at 1st i didnt notice...
n then i was like...
fffffffffffffffffffffuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu......

camner aku bley silap plak neh....
waaarrrgggghhhh....
dalam tuh sume fail fail games aku n some unsorted movies....
xde keje la aku nak install balek n donlod balek citer...
esp online games...
giler ko nak tunggu berejam donlod patch game...

perggghhhh....
teros aku carik 3rd party software kat tenet tuk recover balek...
dah jumpa install then sampai la part yg aku paleng x minat...
i have to wait for several hours!!!!
see pic below...


lebey kurang 3-4 jam la nak kene tunggu...
tu baru scanning...
belom part nak recover lagi....
dah sampai part nak recover lagi cam siot...
5 jam lebey kene tunggu hokehhhh....


walaweh....
berjanggot la nak tunggu....
so malam neh PC aku kene la overnight...

owh ye pakcik aku ade bg cadangan satu software neh...
acronis ape ntah name dia...
memang cepat la recovery time dia...
dalam 10-20 menet bley recover la tuk saez cam aku neh 400-500 GB...
but despite dia cepat recover....
ade 1 risk besar yg perlu diamek...
kalau ade prob taim nak recover tuh...
fail2 tu bley la dianggap dah tiada....
coz even pakai ape2 recover software pon dah x bley pakai...
senang citer teros lost....
dgr camtuh, huiii xmo la aku amek risiko...
lagi sanggop tunggu dari amek risiko hilang...

mase taim nak tunggu siap scanning lost files tuh...
aku pi la bersehkan lemari burok kat umah...
perggghhhh anai anai dah lebey suda....
giler bersepah okeh...
siap merayap ke beg kat hujong dinding...

aku pon ape lagi...
pi ready racon anai2 then tembak...
tapikan....
anai anai neh mcm instant death la bile aku sembor...
x sampai 5 saat kene sembor teros x bergerak...
mcm aku pakai cheat 1 hit kill plak dalam game...
okeh saksikan the aftermath....






kool eh??
kool pale jimbet ko...
tp pepehalpon dah setel bab anai2...
habes bilek bau racon anai2....

then x tau nak wat pe...
ye la tadikan kene tunggu 4 jam tuk scanning...
so mcm mati akal la nak wat ape...
then pi basoh baju...
kemas umah sket2...

dah setel still x tau nak wat pe...
kalau wife aku ade dah lame maen geli2 dgn dia...
prob is wife aku xde...
tetibe baru aku teringat yg aku ade 3-4 anime yg on-hold tuk tgk...
aku neh jenes suke donlod tp tgk blm tentu lagi... :D
antara anime dalam pilihan fairytail, bleach, naruto n highschool of the dead...
terluang gak la mase aku...

sampai la kol 6 aku layan....
malas nak pi param beli makan tuk berbuka....
coz xde mood n x best pi sengsorang...
nak masak apetah lagi...
so tadi pi order mekdi je la...
maka ni la dia makanan tuk aku berbuka tadi...


 sekian terima kaseh....