Tuesday, August 10, 2010

Peeza hat

salam sume...
1st of all...
selamat menyambot ramadhan kpd sume penganot agama islam...
n selamat berpose....

agak lame x hapdet...
agak kebizian kat opis...
sampai umah x ingat ape dah...
tgk tee vee n teros tido...

ekceli banyak citer aku nak post...
tapi kebizian hidop membantotkan jari aku nak menaep...
so aku citer je la ape yg aku ingat...

baru2 neh aku dgn wife aku balek kampong...
singgah la ke satu restoran....
korang tgk la gambar...
n teka kat mane....


dah dapat teka dah??
ok ape yg aku nak katekan...
servis kat situ sucks...
siyesly sucks...

memule langkah masok...
disambot sorg awek...
dia rekemenkan duk kat tingkat atas...
so pi la tingkat atas n carik port tepi tingkap...

duk situ sket punyer lame lah...
bayangkan aku dgn wife aku duk kat situ....
agak lame lah...
15-20 menet....
xde sape layan kiteorg....

bukannye xde pelayan...
ade je 3 org...
tapi maseng2 sebok membincangkan masalah isu isu semasa dengan khusyuknyer kat cashier....
sampai x sedar ade pelanggan...

aku x tau la plak kiteorg laki bini neh terbuat skill halimunan ke hape....
kewujudan kiteorg kat situ macam x wujud...
fuuuu....

last2 aku ajak bini aku turon bawah...
kot la kan kalau duk ground floor akan dilayan...
duk situ 5 menet baru la dilayan...
itupon aku kene panggel...
dayyuummm 30 menet habes kat situ....

pas order tunggu makanan sampai....
wife aku nyer order ok la kan...
xde la lame or kejap...
tapi sampai gak la kan...

then tunggu order aku sampai plak...
haaa part neh aku rase cam nak bom peeza hat neh...
aku macam perasan kat kaunter dapor tuh aku punyer order...
tapi x sorang pon pelayan kat situ nak serve hidangan tuh...
lame gak lah...
yg neh siyes makan mase dalam 20 menet...
sampai org yg kat dapor bley cakap...
order neh dah lame kat sini...
knp x serve lagi??
still xde sape yg melayan...
xkan aku plak yg nak kene amek sendiri...
xtau plak aku peeza hat sekarang neh self service...
kang aku amek org laen punyer order kang naye je...

pas aku panggel sorang budak tuh...
tanye apsl piza aku x sampai lagi...
baru lah dia pi amek...
nak kate bizi xde la plak...
coz x ramai customer pon taim tuh...
ley dikira dgn jari sebelah tangan je la family yg ade taim tuh...
tapi maseng2 sebok sok sek sok sek antara satu sama laen...
esp laki ngan pempuan...
wife aku cakap yg sorang gatal telo...
yg sorang lagi gatal bijik...
camner nak keje dgn betol...
ahha....

sampai je piza kat meja aku....
fukken shiet lah...
piza dah sejuk okeh...
dah xde selera dah aku nak makan...
aku makan satu slice...
then yg laen suh bungkos...

owh taim amek order tuh aku ade order for take away gak...
regular tuk makan...
large for take away coz nak banjer adek2 ipar aku n abang ipar aku kat kampong...
sekali taim tgh makan tuh dia bagi aku piza yg take away punyer...
lahanat sunggoh bile aku tgk saez piza tuh...

aku tanye balek ni piza ape n sape punyer??
dia cakap jenes piza dah betol dah...
tapi saez x betol...

aku mintak large okeh large...
bukan regular...
ape jadah nak makan 4 slice tuk 6 org??
plus taim order tuh aku mensen 2 kali okeh...
siap dia ulang balek pon sebot large...
saje je mensen 2 kali coz takot salah...
coz sebelom neh adek aku order take away pon diaorg salah gak...
order satu large satu regular...
aleh2 dapat dedua regular....
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.....

aku bertegas cakap large for take away...
pastu dia cakap dia dah key-in regular size...
so x bley wat pe...
aku cakap eh xde2...
aku mintak large bukan regular....

pas tuh dia pi bawak piza tu kat dapor...
tunggu punye tunggu still xde hasel...
so aku pon teros ke kaunter tuk bayar...
lame sangat dah neh habes mase kat peeza hat...

taim bayar aku kate ade take away punyer satu blm dapat...
then dia kate tu yg kat tgn aku ape??

ehhh???
apehal plak...
ni yg makan x abes n bungkos sebab piza dah sejuk...
then dia check balek resit pastu pi dapor bawak keluar piza yg take away punyer...
sekali lagi hati aku terdetik wadefakkkk???

saez x berubah...
still regular size....
fffffffffffffffuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu........
selame neh buat ape??
bukan patot2 tukar large ke??

pastu dia bley ulang kate kat dalam mesen neh dah key-in regular...
so x bley wat pe coz xbley undo...
dia suh aku amek jugak...
eh apesal plak aku nak amek...
then dia suggest order satu lagi large....

nice suggestion...
tapi yg regular neh camner??
aku xnak amek n xnak bayar...
silap korang, bukan silap aku...
knp plak aku nak kene bertanggong jawab plak atas kesilapan korang???

last2 diaorg cakap diaorg gantikan dgn large...
tp bayar ikot reger regular je...
haih...
ok lah...
tapi kene tunggu lagi la plak...
siyesly banyak mase terbazer kat peeza hat neh...

ekceli tu la pestaim aku makan kat situ...
dan juga kali terakher aku akan makan kat situ...

pasneh kalau pi memane peeza hat aku nak wat voice recording taim amek order...
amek video pon orait gak...
kalau salah order lagi aku ade bukti kukoh baek punyer...

sepatotnye diaorg kene contohi peeza hat kat sungai buloh tuh...
alaaa yg dulu bangunan hiong kong tuh...
sekarang dah tukar the store kot...

kat situ diaorg keje dgn efisyen sekali....
setiap meja ade satu button khas tuk panggel order, n bayaran...
kalau tekan button tuh...
akan bunyik ting tong...
pastu keluar tulesan kat board mcm kat bank punyer tunggu angka giliran...
bezanye dia keluar nombor meja...

kalau x sampai2 gak lagi....
tekan lagi...
sampai diaorg annoying dgn bunyi tuh...
ahhhahaha....

okeh kepada management peeza hat....
kalau ade pape soklan nak bertanyekan pade aku pasal ketidakpuasanhatian aku...
bley email aku...
email address aku ade kat sebelah tuh...

pepehal pon selamat berpose pada anda sume....
BTW...
sape2 yg x ingat niat pose tuh camner bley rujok entry aku...
kat sini...
"NIAT POSE"