Monday, January 11, 2010

Price...

Price...
ok skrg aku bkn nak bcakap pasal mamat neh ye...

Capt. Price (Call of Duty: Modern Warfare)
ok ulang sore...
aku bkn nak citer pasal dia...
tp nak citer pasal harga...

bkn la nak citer sebenarnye...
tp lebey kpd luahan ketidakpuasan hati...
knp tahon neh byk reger2 komputer naek harga...
naek bkn siket2...
byk plak tuh...
giler betol...
terkejot gak lah aku biler tgk balek pricelist dari kedai2...
yg agak terkemuka dlm perot low yat...

walaupn aku sbnrnye xde lah nak beli pape...
almaklomlah tgh sengkek...
baru pas kawen...
dapat lak gaji baru2 neh kene tolak gaji coz cuti tanpa gaji...
250 hengget plak tu melayang...
dem....

ok antara brg2 yg aku pasan berbeda antara last aku beli dgn reger skrg adlah...
last beli area bln 7 tahon lepas...
sekarang 11/1/2K10....


Processor AMD Phenom II X3 710...
last beli RM315
sekarang RM350


Mobo MSI KA790GX (x mampu beli DKA790 zzzzzz)
last beli RM285
sekarang RM335


Sapphire HD4670 DDR4 512MB
last beli RM245
sekarang RM299


2GB Kingston DDR2
last beli RM115
sekarang RM155


Western Digital 1TB 7200RPM/Sata II/64MB
last beli RM230
Sekarang RM290

tulah antara barang2 yg aku beli tahon lepas...
kalau nak dibandengkan reger tahon lepas dgn sekarang...
sat aku kire dulu...
total harga last beli RM1190
total harga sekarang RM1429
aku dah save RM239 hanye tuk 5 barang je...
tu kos tuk upgrade...
klu kos beli baru konpem lagi byk beza...

so secare x langsong aku hold dululah...
beli 2 barang yg aku mmg nak beli...
tunggu reger dia turon balek n ade duet terlebey...
barang yg aku nak beli same mcm entry aku sblm neh...
mau beli neh...

Sapphire HD5770 Vapor-x DDR5...

dgn neh...

Samsung SyncMaster 2493HM Full HD...
Ape gune graphic card ade hdmi tp x gune ye x??
hehehe...

hmm oklah...
takat ni je dulu...
tp apesal eh reger naek mendadak...
ni mesti Capt. Price puncenye...
sebab name dia price...
hmmmm mungkinlah mungkin...


nota kaki kambeng:
sian epi nak beli btg2 komputer dgn reger sekarang yg cam cilakas...
ahhahhaha....

2 comments:

Kaki Gebang said...

SO, takda makna la perbualan kita hari tu bro??? =|

Dark-Emperor said...

bkn lah xde makne lgsg...
bley je kalau ko nak beli sekarang...
klu ko bkn jenis saving sgt mcm akulah...

ko bley simpan dulu ayat2 aku...
nanti dah turon sket reger ko bley gune tuk rujukan...