Friday, February 12, 2010

Dirt 2 V2

Ok...
tiba masenye aku wat mini review tentang game neh....
ape yg aku bley katekan adalah....
tak terkata....

game mampu membuatkan aku tak terkata2 tuk seketika...
seolah2 aku ditarek kedalam game neh hinggakan aku x sedar wife kat sebelah...
dem....

dari segi gameplay dia...
bagi aku agak menarek...
aku dah maen Dirt yg 1st...
bley tahanlah....
yg no.2 neh jaoh lagi better bagi aku....

setakat neh aku baru sampai level 10...
aku x tau lah game neh sampai berape level dia...
ade satu bende yg wat aku teruja tuk teroskan maen...

unlock rally track kat mesia...(malaysia)
ye betol...
kat mesia...
track tu dia unlock bile aku cecah level 11...
sekarang neh dah level 10...
lagi satu level je...
diaorg wat track rally kat rawang....
fuhhh...
popular jap mesia...

ermmm....
dari segi handling memang mantap....
lagi baek dari yg 1st bagi aku....
kalau dari segi grafik plak memang sekali lagi wat aku x terkate2....
gile superb n cun....

ok ni antara screenshot2 yg ade kat tenet....
aku malas nak screenshot sendiri....
korang tgk n nilaikan sendiri...
 
  
 
 (pic credit to gamespot.com)
cun kan??
cam real pon ade....
tp aku rasekan pic2 neh dari hardware yg berkemampuan Direct X 11...

kad aku mampu jana Dirext X 10.1 je...
tp x gune gak....
sebab aku pakai win xp...
so kemampuan tu dilimitkan jadi Direct X 9 je...
zzzzzzzzzz......

walaupn DX9 je...
kualiti grafik tetap mantap....
ok aku tepek video gameplay dari pc aku....


Ok...
kalau korang perasan driver macam org giler dalam vid neh adalah aku...
keta impreza warne hitam ade logo tengkorak....


yg ni plak aksi stunt menarek dari driver yg macam org giler (aku)...
rasenye xde sape pn lagi yg berjaye wat camneh kat bumi neh....
keta evo X...

sile abaikan sediket lag dalam video tuh...
ini kerna aku terpakse limitkan Frame Per Second (FPS)...
kenape??

sebab fraps bangang...
kalau rekod video over 30FPS nanti korang nampak aku wat magik...
atau omputeh kate sihir...
lets say keta start dari point A...
nanti tiba2 keta dah kat point D...
x nampak pn keta lalu point B dgn C...
fraps x dapat tangkap frame laju2...

so nak xnk terpakse limitkan max 30FPS je...
tu yg agak sket laggy....
kalau in game bley cecah dalam 40-50FPS...
smooth giler....

mesti ade yg tertanye2 ape spec rig aku kan?? (PC)
aku pakai biase2 je...
processor phenom II X3...
ram 3GB je...
grafik plak HD4670 512mb DDR4...
smooth giler.....

ok lah takat neh je....
aku nak sambong maen balek game neh....
overall aku bagi 8.5 out of 10...
good job codemaster...

owh lupe plak...
vid tu xde sore...
coz aku x pasang mic...
as a result...
mute sound...

ok tata alls...

(bagi bukan kaki gamers mesti korang bosan dgn entry ni kan??)

0 comments: