Tuesday, February 2, 2010

Malacca

Ok selamat petang dan salam sejahtera...
bertemu lagi dalam rancangan sketsa org tua...

ni adalah gundam aku...
00 Gundam....
berabok giler...
dah rupe ape ntah aku pn x tau...
tp bile tgk lame2 mcm kool pn ade gak....
mcm dia mati beku...
or tgh melakukan sesuatu tp kehabisan tenaga...
eh x tau la nak describe camner....
tp memang kool lah...

dem....
aku dah tersasar dari objektif asal...
bkn ni yg aku nak citer....
come on...
fokus...
fokus...


tarek nafaaaaaas....
lepasssss....
haaaa....
ok....
hari neh aku akan bercerita tentang ke melaka...
bajet sabtu pagi yg lepas tuh nak gerak dari umah kol 8...
tp aleh2 kol 10 lebey dekat kol 11 baru gerak...
hebatkan??
knp lambat jgn tanye..
rahsia kerajaan...
hehehe...

kiteorg lalu jalan yg x pernah kiteorg lalu...
iaitu ikot lalu putrajaya...
sebab GPS tunjok arah tu lagi cepat n dekat...
aku x taulah kalau2 GPS aku tipu aku kan...
kot2 pegi ke siam dia tuju...
memang aku balenglah enpon aku keluar keta selaku GPS aku...

jalan2 yg dia tunjok ok...
sampailah Nilai Memorial Park aku dah lega...
manela tau GPS aku saje nak maen2kn aku...
yelah...
sebelom neh asek siyes je tunjok kn arah tuk aku...

sampai situ dh jem...
mate aku plak mcm ade pemberat 4-5 tan kat kelopak mate...
tanpa ku sedari aku mengeluarkan bunyik raksasa ganas...
krohh krohhh krohhh....
kasihan wife aku drive sengsorang...

aku sedar2 dh nak sampai exit ayer keroh...
gile baek aku neh selaku co-pilot...
memberikan irama yg merdu bak buloh perindu pade wife aku sepanjang perjalanan...
krohhh krohhh krohhh....

sampai je kat ayer keroh teros pelahapkn diri...
maklomlah dh kebulor giler dah taim tuh...
mcm warga afrika nyer kebulor pn ade rasenye...

siap pelahap bajet nak cari tempat penginapan...
tp ntah camner jadi mencari tempat nak berurot plak...
cari punyer cari x jumpe2...
coz ikot kate informer kiteorg kalau jumpe stesen minyak maknenye dah terlepas...
so kiteorg pusenglah 2-3 kali...
fedap teros cari penginapan...

cari punyer cari kat GPS...
motel paleng dekat dia tunjok [DELETED]...
giler horror seh tempat tuh...
giler jaoh pedalaman lorong2 kecik...
pastu penyambot tetamunye batu2 nesan bergelempiangan kiri kanan jalan...
dem...
seram giler neh kalau malam...
konpem x keluar dah...
silap2 nanti jadi cam citer horror yg popular kat wayang...
hish xmo lah...
teros kiteorg cari laen....

next place GPS tunjok pi Lisbon Hotel...
kat jalan D'Albuquerque perkampungan portugis...
scenery kat situ dah cun dah...
yg spoilnye situ mcm kawasan kristian berleluasa...
iklan arak sana sini...
patong2 mary ape ntah merate2...
gereja pn dekat je...
haish...
silap2 mau kene convert plak neh...
tukar pilihan lagi...
plus tempat tuh x mcm perkampongan portugis pn...
mcm rumah2 cina bagan adelah...

then next stop pegi De Ocean Hotel...
aku perasan jalan kat sini simpang dia sume pelek2 lah...
mcm x betol simpang dia...
x terator...
tp still x bley kalahkn simpang utama puchong jaya...
tu raja segale berselirat...
sebelom sampai kat de ocean kiteorg dh decide plak nak menginap kat sini....
 
QM Inn under Coastal Park Hotel...
knp??
sebab sebelom neh kiteorg memang nak cari hotel neh pn...
just wife aku neh dh jadi pelupe katne plus x ingat name hotel...
so terpakselah cari dgn mate kasar...
tgklah price dia...
bley la agak murah...
n taim tuh kiteorg dpt murah...
drpd 100 hengget jadi 80 hengget satu malam...
x sempat kiteorg nak tawar menawar dia dh bg tawaran menarek dah...
seolah2 receptionist tuh dapat bace riak muka tawar menawar kat muke kiteorg...
camni la rupe dalam bilek penginapan kiteorg...


 agak selesa lah...
katenye katel Queen size...
tp rasenye katel kat umah aku besar sket lah...
queen size gak...
ade rezeki nanti ingat nak beli king size plak...
eh ape citer pasal katel plak neh....

lepak2 dulu...
tatkala malam melabohkan ponggongnye kedunia neh...
kiteorg gerak keluar pi makan...
makan kat alai perdana...
crystal bay...
pendek kate kat sinilah...

 

giler babeng pack lah tempat tuh...
nak cari parking pn susah...
tempat tu agak besarlah...
tp umat maknosia yg berpeleseran kat situ mempelahapkn perot maseng2 amatlah ramai....
tgk pic bawah neh....


ni 2 khemah depan aku...
dah penoh giler...
belakang aku ade 5-6 khemah lagi...
pn penoh gak...
nak cari seat memanglah azab...
kiteorg terpakse tunjok muke macho n cun tuk menageh simpati org ramai...
tuk bg kiteorg dudok...
akhernye dapat gak seat...
pic neh aku snap senyap2...
kalau x mesti aku kene smackdown ramai2 coz amek pic tanpa kebenaran....
berpeloh gak lah tgn nak snap pic neh...
heh...

style makan kat sini mcm makan kat port klang...
pileh bahan2 mentah then bgtau org tuh nk masak ape...
ni makanan yg kiteorg order...


4 jenis laok je...
nampak agak menyelerakan(?)...
seriously rasenye x sedap mane...
rase ikan udang n sotong mcm x berape fresh...
tu yg mcm kureng tuh...
tp masakan dia sedap...
mayb kiteorg neh bute sket bab pileh brg2 yg fresh neh...
tu yg kurang enak tuh...
ketam aku x tau...
coz wife aku sorang habeskan sume =| ....
ni pn lame gaklah lah baru makanan sampai...
rasenye ade sejam kot...
mayb tu pn salah satu punca dia jadi x fresh...
ahhhaha (xnk salahkn sndiri)...
  
ni wife aku muke kebosanan tunggu makanan x sampai2...
rilekslah...
baru sejam...
belom 8 jam....

tibe waktu membayar...
ni jumlah kesemuanye...
korang paham2 lah sndiri ape yg dia tules...
doktor pn menanges beb tgk tulesan dia neh...


total sumenye 91 hengget...
giler betol makan dua org je 91 hengget...
agak terkulat2 gak lah aku nak bayar...
dompet aku siap menanges2 terpakse berpisah dgn dua keping 50 hengget...
coz ni perpisahan yg amat memilukan bg diaorg setelah bersatu hati selame sehari...

setel makan kiteorg pi kedai mcm souvenir lah lebey kurang...
okkat sini ade bende menarek yg aku nak kongsi bersame...
member2 porum dok sebok dgn blackberry maseng2...
aku pn ingat nak show off gak lah...
diaorg beli satu reger riban2...
aku bley beli berpuloh2 blackberry tau x...
saje la xnk beli...
nanti org kate aku riak plak...
ni blackberry tersebot....
 

7 hengget setengah je pon...

setel makan kiteorg teros balek...
coz taim tuh jam dh menunjokkn kol 11 lebey dekat kol 12...

keesokannye kiteorg siap2 tuk pi cari rumah tukang urot...
n checkout teros...
pencarian kiteorg menemukan hasel yg same...
lalu aku amek langkah drastik...
jalan je teros walaupn dh lepas stesen minyak....
sekali jumpe la plak...

dem....
aku ditipu dek GPS member aku (rujok entry sebelom neh)
kalau aku percaye bulat2 konpem sampai hari thaipusam tahon depan maseh x jumpe2 gak...
kiteorg sampai2 tgk ade 6-7 kereta dh melabohkan punggongnye kat situ...
perghhh ni mesti ramai neh...
firasat aku bagaikan penyiasat remaja hajime kindaichi sunggoh tepat...
memang ramai yg tgh menunggu giliran...

ni mau makan 8 jam baru turn kiteorg neh...
then kiteorg decide next time la pegi...
cume taim tuh pagi2 suboh kiteorg gegar umah tukang urot tuh...
sebelom balek bajet nak pi taman lebah...
ingat nak borong 3 kontena madu lebah kat situ...

tp niat tu terpakse dikuborkan...
coz wife aku dh kebulor...
nak makan dulu katenye....
haaa citer pasal kubor...
kubor kat sini merate2...
giler bersepah lah...
jalan depan sket ade kubor...
undor blkg sket ade kubor...
belok kanan ade kubor...
belok kiri ade kedai ah seong bersaudara...

dipendekkn citer aku nak pi mydin...
makan kat situ je...
so GPS aku dgn bangganye tunjok arah...
sekali dia tunjok mydin bandar melaka...
giler betol...
giler sesaklah bandar melaka neh...

puseng sane puseng sini asek keta je kiteorg jumpe...
nak gak tgk awek2 berkejaran kesana sini kat tepi2 jalan...
barulah hilang sket penat...
heh...

last2 kiteorg keluar dari bandar melaka....
coz x jumpe parking...
plus GPS aku salah tunjok mydin...
aku nak pi mydin kat mitc...
dia bley tunjok kat bandar melaka punyer...

sampai je kat mydin mitc teros kiteorg pecut berlari...
aku rase kalah rekod watson nyambek...
wife aku dh kebulor tahap dewa dah...
dia neh manjang kebulor...
pastu selalu sgt penat...
aneh betol...
org kalau kuat makan tuh sntiase bertenaga...
dia laen plak...
barangkali wife aku dari planet laen neh...
ahhhaha....

setel makan...
ntah camner tgn aku pi capai troli plak tanpa sedar...
teros kaki aku berjalan masok dlm pasaraya mydin tuh...
dem...
otak aku mengaktifkan sndiri mode shopping...
shopping x shopping sgtlah...
bkn suke2 nak bagi mydin tuh duet...
beli brg2 keperluan je pn...

ni hasel shopping tersebot....

habes gak lah lebey seratos setengah...
haih....
habes dah suku daripada gaji aku...
duet keta n utilities bills x bayar lagi neh...
haaaaaaa.....
kene cari duet lebey neh...

oklah...
penat dah aku menaep...
siap shopping kiteorg teros balek...
pecut 140-150km/j....
saje ngetest laju...
nak tgk kot2 ade bas lagi laju ke cam dalam paper tuh...
170km/j...
giler...
samade driver tu giler or wartawan tu yg giler name....

ok lah...
cukop dulu takat neh...
aku rase neh rekod entry aku yg terpanjang...
bley masok guinness world record x agak2??

harap maaf jika pic kurang memberansangkn or kurang horny...
ini kerna aku gune kamera enpon je...
short singgit nak beli DSLR...
tu yg postpone dulu tuh...
adios....

0 comments: