Sunday, May 23, 2010

Bandar Puteri Town Park

Ok semalam aku bawak bini aku jejalan...
saje la nak bawak dia jenjalan amek angen...
yela amek fresh air la katekan....
coz kalau duk umah asek la nak duk termuntah je keje dia....

memula dia nak pi tasek shah alam....
tp aku malas la plak nak drive ke sana...
jaoh....
then dia kate pi tasek kat buket jalil je lah...
aku pon iyekan jelah...
sebenarnye jaoh disudot 90 darjah dalam hati aku malas nak pi sane...
jaoh gak sebenarnye...
tp x sejaoh tasek shah alam lah....

taim tgh on the way nak pi buket jalil tetibe terlintas kat pikiran aku nak pi satu tempat...
aku x ingat name tempat tuh mase tuh...
yela...
dekat 3 tahon aku duk puchong neh x pernah lagi jejak kaki kat situ...
maka bermulalah pengembaraan aku dan bini aku ke tempat tuh....

ini lah tempatnye...

bandar puteri town park...
tgk dari luar cam ok lah...
berikot adalah rupe park dia kalau mengikot peta....
cam peta tuk maen golf pon ade aku tgk....
kat dalam park tuh agak oklah bagi aku....
cumenye macam kurang mentenen dari segi laluan pejalan kaki...
atau dengan lebey tepat jogging track...
banyak lecak....
fasiliti yg lelaen oklah...
cam playground tuk bebudak...
pastu alat ape jadah namenye tuk senaman...<----aku x tau ape name dia...

bile dah masok dalam tuh aku agak keheranan....
x berape nak ramai org lah....
mane umat2 puchong yg laen??
plus dalam park neh siyesly banyak port tempat tuk beromen...
giler ahhhh....

ok aku tepek sket ape rupe isi dalam park neh...

owh ye...
tempat neh pon ade tempat refleksologi(betol ke??) nyer jalan...
alaaaa laluan yg berbatu2 tu...
agak oklah....
tp batu2 dia agak horror...
even pakai kasot or selipar pon bley terase...
apetah lagi kalau berkaki naga...
silap...
berkaki ayam...


overall aku bagi park neh agak memuaskan lah...
kalau jogging track tu diperbaiki yg mane rosak...
dah kire ok dah...
owh lagi satu...
kalau korang perasan kaler air tasek dia tuh warna ape??
kalau berseh sket mesti lagi cun...
tp sekarang pon ade gak aku nampak 5-6 org yg memanceng kat tepi tasek tuh...
x tau la ade ikan ke x...

kalau dua mende neh(jog track & air) dalam perfect condition bagi aku overall memang perfectlah...
plus mayb bley tarek lagi ramai yg datang kot...
kalau ade gerai2 kecik kat entrance pon cantek gak...
aku rase nak tukar keje jadi perancang bandar lah....
ahhhahaha.....

bini aku cakap tempat neh kecik...
x mencabar otot2 bontot katenye....
so petang neh aku bawak dia pi tasek buket jalil plak...

sori pic kurang memuaskan...
coz snap pakai kamera enpon cap cokia je...

0 comments: