Tuesday, November 17, 2009

2012

Itu hari layan citer neh...


bapak lah panjang jalan citer dia...
2jam 40 menet...
aku rase mcm dh nk mati kekerasan dah kat dlm panggong tuh...
sejuk giler...

pastu jalan citer dia xde la menarek mane pn...
gezet je lebey...
storyline dia stended lah...
tipikal disaster movie...

tp rate2 yg aku tgk komen2 dari org ramai...
yang mane dh biase or slalu tgk disaster movie mengatekn citer neh biase je...
yang mane x biase or jarang tgk disaster movie mengatekn citer neh best...
heh...

tp aku still dgn pendapat aku yg jln citer biase je n tlalu panjang...
ingat neh citer hindustan ke??
ahhhahaha...

bab efek2 khas dia plak agak ok lah...
xde la kagom sgt...
rasenye teknologi efek tuk star wars lg power...
ahhhahaha...

yg mane2 blm tgk tu x payah la berebot2...
tunggu la seminggu dua lg baru tgk coz xde la best mane...
aku bagi 3 out of 5 stars...

2 comments:

Kaki Gebang said...

Efek die gempak la bro. Tapi byk tak logik cite ni.

Untuk pengetahuan umum, Debu akibat daripada letusan Gunung Berapi Toba (skang ni dah jadi Danau Toba), ianya mengambil masa hampir 100 tahun kut kalo tak salah la, aku ingat2 lupe, tapi aku tau LAMA la, untuk debu-debunya jatuh dan kembali seperti biasa.

Sepanjang 100 tahun itu, bumi mengalami musim sejuk atau lagi koolnye di panggil 'ice age'.

Ada gak pendapat mengatakan kutub utara dan selatan terbentuk akibat dari letusan Gunung Berapi Toba.

Trivia : Letusan Gunung Berapi Toba adalah letusan gunung berapi yang paling kuat yang pernah di rekodkan dalam sejarah, manakala Gunung Berapi Yellowstone, dorg bajet akan lagi kuat dari Gunung berapi Toba.

So, dalam cite 2012, tak sampai 2 bulan, sumanya sudah kembali seperti sedia kala.

Pastu time kapal terbang kecik yang hero naik time nk selamatkan diri dari letusan Gunung Berapi Yellowstone, tahukan anda bahawa kelajuan asap (sebenarnye ade nama saintifik utk asap tu, tapi aku lupe) adalah bersamaa 400km/j.

Adalah mustahil kapal terbang kecil tu bole terselamat.

Tapi nak wat camne kan, hero. Mesti la selamat. Kalo tak, takde la cite tu sampai 2jam 40minit. =|

P/s - aku rasa ini adalah comment aku terpanjang dalam sejaran sepanjang aku terbabit dalam dunia Blogger ni. =|

Dark-Emperor said...

giler lah!!!!
x pernah aku tgk ko post kat mane2 begini panjang...
ko dh jadi anak mured morph eh?? =|

efek dia mmg la lawa...
tp still kategori biase je...
teknologi mcm 2-3 yg lepas je...

better lagi war of the world nyer efek...
lgpn klu ko peratikn betol2 efek dia still npk ketidakrealan...

mayb expectation aku tlalu tinggi thadap movie neh tu yg terkecewa dgn efek dia...